Η βιβλιοθήκη γραφικών MaterialX της Lucasfilm με άδεια ανοιχτού κώδικα

H Lucasfilm και η Industrial Light & Magic (ILM) κυκλοφόρησαν τη βιβλιοθήκη γραφικών MaterialX  με άδεια ανοιχτού κώδικα. Η MaterialX είναι ένα ανοικτό πρότυπο που αναπτύχθηκε από την Advanced Development Group της Lucasfilm και από τους μηχανικούς της ILM για τη βελτίωση της μεταφοράς γραφικών και περιεχομένου ανάπτυξης μεταξύ εφαρμογών και επεξεργαστών.

Η MaterialX  δημιουργήθηκε από την Lucasfilm το 2012, και έχει χρησιμοποιηθεί από την ILM σε ταινίες μεγάλου μήκους όπως το Star Wars: The Force Awakens και το Rogue One.

Η εργασίες σε στούντιο παραγωγής γραφικών, απαιτούν πολλαπλά εργαλεία λογισμικού για διαφορετικά τμήματα της παραγωγής και η κοινή και εξωτερική ανάθεση εργασιών απαιτεί από τις εταιρείες να παραδίδουν πλήρως αναπτυγμένα μοντέλα σε άλλα τμήματα ή στούντιο, που χρησιμοποιούν διαφορετικά πακέτα λογισμικού και συστήματα. Επί του παρόντος, υπάρχουν λύσεις υψηλής ποιότητας (π.χ. USD, Alembic) για την ανταλλαγή  σκηνών και γεωμετρικών δεδομένων μεταξύ των εργαλείων, αλλά δεν υπάρχουν αποτελεσματικές λύσεις για την ανταλλαγή εμπλουτισμένων γραφικών. Η ILM λέει ότι το MaterialX αντιμετωπίζει την τρέχουσα έλλειψη ενός κοινού ανοικτού προτύπου για τις σχέσεις δεδομένων που απαιτούνται για τη μεταφορά της συνολικής εμφάνισης ενός μοντέλου γραφικών υπολογιστή από μια εφαρμογή ή την απόδοση πλατφόρμας σε άλλη, συμπεριλαμβανομένης της σκίασης,  των μοτίβων, της υφής, των υλικών και των γεωμετρικών αναθέσεων. Η MaterialX παρέχει ένα σχήμα για την περιγραφή του δικτύου υλικών, των παραμέτρων του shader, της  υφής και των υλικών και των συσχετισμών χρωματισμού με έναν ακριβή, ανεξάρτητο από τις εφαρμογές και προσαρμόσιμο τρόπο.

Η Lucasfilm δεν είναι ξένη σε έργα ανοιχτού κώδικα. Η εταιρεία έχει διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του Alembic, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Sony Imageworks και κυκλοφόρησε το 2012, και το OpenEXR, το οποίο αναπτύχθηκε από την ILM το 2000. Και τα δύο έχουν καταστεί βιομηχανικά πρότυπα και συνεχίζουν να αναπτύσσονται από την κοινότητα ανοιχτού κώδικα.

Η MaterialX είναι ένα έργο ανοιχτού κώδικα που κυκλοφόρησε υπό μια τροποποιημένη άδεια Apache. Οι κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων της Autodesk, Inc. και του Foundry, έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στο MaterialX.

Πηγή άρθρου: http://gfxspeak.com

Γλώσσα:

Pkst Γράφτηκε από: